Leveransvillkor

Köp

CyberPhoto säljer till privatpersoner och företag vars syfte är att själv eller i samarbete med andra använda produkten. Vid misstanke om organiserad vidareförsäljning eller distribution förbehåller sig CyberPhoto AB rätten att neka köp och makulera order.

Vid beställning över Internet ingås ett avtal om köp när du tryckt på "Sänd beställning" i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du kan också senare gå in och se din order på vår hemsida.

Priser

Priserna framgår i vår webshop och är alltid aktuella. CyberPhoto AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Leveransinformation, inom Sverige

Fullständiga villkor och leveransåtaganden hos Postnord kan läsas på Postnords hemsida.
Om din order är klar för leverans, skickas den nästkommande arbetsdag från det att vi mottagit den till vårt system. När din order har lämnat oss, får du automatiskt en leveransbekräftelse samt fakturan (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress) via e-post.
Om vi måste beställa hem en vara kan leveranstiden vara längre. Information om detta finns i kundvagnen under "lagerstatus".

Collect – Leverans till ombud
Leverans 1-2 vardagar beroende på avståndet. Du får en aviseringen när ditt paket är hos ombud. Leverans sker på vardagar (lördagsleveranser kan ske hos ombud i Stockholm, Göteborg och Malmö). Här kan även bara kollin som väger mindre än 20 kg och kortare än 1.5m skickas.

Hempaket – Flexibel leverans
Hempaket levereras direkt till din gatuadress, ej box, helgfri måndag till fredag. Leverans 1-2 vardagar beroende på avstånd. Leverans sker mellan klockan 9:00–21:00 i 2-4 timmars intervall. Du kan få din hemleverans tidigast nästkommande vardag efter aviseringsdagen. Tidsintervallen varierar beroende på din adress. Leveransen går åter till ombudet om mottagaren inte kan nås . Du bokar ditt leveransönskemål själv i Postnords app eller via länk på sms. 
Vid skrymmande paket t ex tyngre eller längre produkter tillkommer ett XL tillägg.* Se nedan kring XL

Företagspaket
Leveransen tar 1-2 vardagar beroende på avståndet. Leveransadressen på paketet måste överensstämma med företagets registrerade adress. Paket kan ej levereras till boxadress. För att paket ska kunna levereras till enskilda firmor så måste "företag" eller "firma" finnas med tillsammans med namnet på den som beställer (om inte detta finns så kan vi komma att ändra till Hempaket). Leverans sker mellan 7-18 på vardagar.  Vid skrymmande paket t ex tyngre eller längre produkter tillkommer ett XL tillägg.* Se nedan kring XL


Brev:
Leveranstid 1-2 vardagar. Levereras direkt till din postlåda. Max storlek på våra brev är 500g och med måtten 7x24x34 cm. 

Direktbud inom Umeå tätort
För dig som har bråttom inom Umeå stad. Vi anlitar JetPak för att på ett snabbt och smidigt sätt få ditt paket på plats. För att leverans ska ske samma dag så ska ordern vara lagd innan 13:30. Ordrar lagda efter 13:30 körs ut nästkommande vardag. Intervallen för utkörningar är mellan 10-17
Lägsta ordervärde för att kunna beställa Direktbud är 500 SEK inkl moms. Denna tjänst kräver att du bor inom Umeå tätort, angivit ett korrekt telefonnummer och att din order är betald och klar. Budet har inga möjligheter att hantera betalningar. För mer information, klicka här 

*XL
Paket som är tyngre (över 20 kg) eller längre (över 1.5 m) får ett extra kostnadstillägg eftersom att de kräver mer manuell hantering. Du ser alltid den total fraktkostnaden i kundvagnen. 

Mer om Postnords transporttider och paketval hittar du genom att klicka här >> (CyberPhoto har postnummer 906 20) 

Id-handling:
Vid utlämning av paket via serviceställe måste alltid giltig identitetshandling uppvisas.

Lantbrevbäring:
För de kunder som har lantbrevbäring kan logistiska problem uppkomma ifall lagd order överstiger vissa längd-, mått-, och viktgränser. Postnord kan svara på hur stora paket din lantbrevbärarlinje klarar av att hantera. Lantbrevbäring ger generellt en dags påslag på leveranstiden (gäller alla leveranssätt).

Hämta i vår butik
Du kan välja att hämta din beställning i vår butik på Gräddvägen 5 i Umeå. Vi har öppet alla vardagar mellan 10:00-17:00.  

Leveransinformation, utanför Sverige
Kontakta oss under öppettider för mer information om frakt, leverans och försäljning utanför Sverige.

Betalning

Vi erbjuder dessa betalsätt i butik (Umeå) & på nätet: kortbetalning, faktura, förskottsbetalning, delbetalning, & Swish. Vid köp i nätbutiken kan du även välja Postförskott. Enkelt och smidigt - kontakta oss om du har frågor kring din betalning.

Swish:

Betala direkt med Swish-appen i din telefon. När du slutför din beställning hos oss så ligger betalningen och väntar på att godkännas i din Swish-app i mobilen. Limitgräns för betalning med Swish bestäms av din bank. Det kan behöva sättas en tillfäligt högre limit för din Swish-betalning om beloppet i kundvagnen är större än den limit du har angett som standard. Klicka här för att läsa mer

Faktura - Privatperson:

Betala inom 14 dagar. Tillsammans med Svea Ekonomi AB erbjuder vi en tjänst som gör det möjligt för dig som privatperson att få handla mot faktura upp till 80 000 SEK (inkl moms). Köp över 50 000 SEK kontrolleras manuellt och kan ta en dag extra innan den skickas. För mera information, kontakta oss. Sedvanlig kreditprövning sker direkt när du ansöker om detta i kundvagnen. Ingen avgift tillkommer. Leverans sker endast till den adress du är folkbokförd på. Din adress hämtas online i kundvagnen. OBS! Du kan bli uppringd av SVEA på ditt angivna & registrerade telefonnr för att säkerställa identitet. Klicka här för mer information >>

Delbetalning:

Tillsammans med Svea Ekonomi AB erbjuder vi möjligheten att dela upp betalning med upp till 24 månader (upp till 12 månader med 0% ränta). Leverans sker endast till den adress du är folkbokförd på. Du kan välja detta alternativ på köp upp till 80 000 SEK (inkl moms). Köp över 50 000 SEK kontrolleras manuellt och kan ta en dag extra innan den skickas. För mera information, kontakta oss. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår Lagershop (i Umeå) så går det bra mot uppvisande av legitimation. OBS! Du kan bli uppringd av SVEA på ditt angivna & registrerade telefonnr för att säkerställa identitet. Klicka här för mer information >>

Betalkort:

En betalkortsorder läggs enbart via hemsidan, ej telefon. Din beställning belastas på det kortnummer du angett. Klicka här för mer info >>.

Vi accepterar kort utgivna av nordiska banker. Vid misstänkt otillbörligt kortköp förbehåller vi oss rätten att begära in personnummer för verifiering av adress. I dessa fall levereras varor endast till folkbokförd adress. Vid uthämtning av förbeställd order i vår lagerutlämning, skall ID-kort kunna uppvisas på plats. I dagsläget accepterar vi inte American Express, Diners club eller kort utgivna utanför Europa.

Hyra & leasing - Företag:

Tillsammans med Siemens Financial Services kan ditt företag välja att hyra din utrustning på ett mycket förmånligt och fördelaktigt sätt. Klicka här för mer information >>

Faktura - Företag:

Avser kommun, landsting, statliga myndigheter samt svenska företag med kreditvärdighet. Kreditupplysning utförs på samtliga företag. Villkor för beviljad faktura ställs av Svea Ekonomi. Enskilda firmor måste vara registrerade hos bolagsverket för att kunna faktureras. Betalningsvillkoret är 30 dagar. Vid betalningspåminnelse tillkommer lagstadgad avgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets kostnader och avgifter. Fakturering hanteras av Svea Ekonomi AB som nås på telefon 08-735 90 00. Du kan även ringa eller maila oss om du har frågor kring fakturering.

Förskott:

Betala in i förväg på vårt bankgiro (5160-2332). Tar längre tid än övriga betalningssätt då det tar normalt 3 vardagar innan vi ser din inbetalning. Förskott används ofta till mindre beställningar som kan sändas som brev. Vi rekommenderar hellre andra betalsätt då de är snabbare än förskott. Ditt paket sänds så snart inbetalningen inkommit.
OBS! Glöm inte ange ditt ordernummer på inbetalningen.

Presentkort:

Lös in direkt i kundvagnen eller ring vår kundtjänst så hjälper vi till med detta. 090-200 70 00.

Vi ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.

Garanti / Reklamation / Försäkring

Naturligtvis har du garanti på alla de produkter du köper hos oss. Minst 1 års garanti på samtliga produkter (på förbrukningsvaror som t ex projektorlampor och batterier gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år) och det gäller för alla, privatpersoner och företag. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år för varor som är köpta efter 1 april 2005. Läs mer på konsumentverkets egen hemsida >>

Rent praktiskt fungerar det så, inom Sverige, att om du får problem under garantitiden kontaktar du oss. Vi hänvisar till en lokal auktoriserad verkstad eller om det inte finns, sänder vi dig en förbetald paketavi så att du kostnadsfritt kan skicka kameran till auktoriserad verkstad. Efter service skickas den direkt hem till dig.

Om det skulle visa sig att du som kund åberopat garanti och verkstaden konstaterar att felet beror på yttre åverkan och inte täcks av garantin, så står du som kund för reparationskostnaden. Efter godkännande av kostnadsförslag och reparation skickas varan hem till dig mot postförskott.  Om du väljer att inte reparera varan så betalar du undersökningskostnaden. Den auktoriserade verkstaden är den som avgör om det är en garantireparation eller ej. Om du åberopat garanti och det visar sig att inget fel föreligger så debiteras du verkstadens undersökningskostnad samt frakt.

Rengöring av en kamera faller inte under garantin.

Pixelfel på färgskärmen räknas som fel om det är tre pixel eller fler som är felaktiga. Pixelfel på bildsensorn räknas alltid som fel.

CyberPhoto AB svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt. Vi svarar inte heller för skador som åsamkats tredje man på grund av en felaktig produkt eller andra indirekta skador och följdskador.

CyberPhoto AB i samarbete med Solid Försäkring AB erbjuder en kostnadsfri försäkring för ett flertal av de produkter som vi erbjuder. Försäkringen är kostnadsfri och ej förbindande. Det skickas ut ett erbjudande om förlängning från Solid Försäkring AB. I kundvagnen kan du välja bort försäkringen (ej snabbkassan) om du inte önskar den. Återfinns inte försäkring i kundvagnen så är den produkter / de produkter du beställt ej försäkringsbara. Försäkringen gäller endast privatkunder. Har du flera frågor? Ring oss på 090-200 70 00 (alla vardagar, 09:30-17:00).

Här kan du läsa mer om försäkringen från Solid >>

Här kan du läsa de fullständiga villkoren >>

Kontakta oss >>

Ångerrätt

Som privatperson har du alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit varan. Avdrag på återbetalt belopp kan göras (av CyberPhoto AB) om produktens skick är sämre än vad som anses normalt för att testa dess funktioner och egenskaper, dvs. ersättning för den värdeminskning som uppstått.

Info CyberPhoto tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder. Konsumentverket erbjuder en ångerblankett på sin hemsida, konsumentverket.se, som du också kan använda. Läs mer på konsumentverkets egen hemsida, tryck här >>

Om du ångrar ditt köp, klicka HÄR för att se hur du går tillväga för att skicka tillbaka din produkt. Följ instruktionerna så går det både snabbt och smidigt. Det är kunden som bekostar returfrakten samt tillser att varan kommer tillbaka till oss oskadad. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på ett tillfredsställande sätt är det speditören som är ersättningsskyldig. Vid retur så återbetalas pengarna till ditt konto snarast och senast inom 14 dagar. 

Fel vid leverans

Eventuella fel i din leverans anmäls till oss på CyberPhoto. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss på telefon 090-200 70 00 eller via e-post till info@cyberphoto.se

Transportskador

Skador anmäls till oss på CyberPhoto. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss på telefon 090-200 70 00 eller via e-post till info@cyberphoto.se

Viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat, även om du tror att innehållet klarat sig.

Ej utlösta paket

Beställda men ej utlösta paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst 295 SEK inkl moms. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.

Produktinformation

CyberPhoto AB reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i Internetbutiken samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Det vill säga att alla A/V-produkter är i PAL och alla nätanslutningar har kontakter för norden.

Bruksanvisningar

Det ingår svensk bruksanvisning till i stort sett alla våra kameror. Om bruksanvisningen är på annat språk, så anges det på produktens informationssida. Soligor, Dörr och Konusprodukter levereras endast med tysk eller engelsk bruksanvisning. Du är medveten om detta och godkänner det genom dessa villkor.

Kunduppgifter

De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.

Undantag sker endast om du själv valt att ta del av försäkrings- eller finansierings-erbjudanden via någon av våra samarbetspartners. 

Nyhetsbrev och direktutskick

Vi skickar ut ett (1st) Nyhetsbrev varje månad till våra kunder med erbjudanden och artiklar relaterade till våra produktgrupper. Man kan välja att avstå Nyhetsbrevet genom att ta bort krysset i kundvagnen märkt: "Ja tack, jag vill ha nyhetsbrev" (gäller ej snabbkassa). CyberPhoto förbehåller sig också rätten att skicka erbjudanden till sina kunder via E-post (direktutskick). Man kan välja att avstå dessa genom att klicka på texten "Nej tack, jag vill inte ha flera erbjudanden" som finns i varje utskick (gäller Nyhetsbrev och direktutskick). OBS! CyberPhoto säljer inte vidare kunduppgifter för direktutskick från andra leverantörer eller företag.

Mobilabonnemang

Om din beställning hos oss innehåller ett mobilabonnemang så godkänner du även mobiloperatörens abonnemangsvillkor. Mobiloperatörens abonnemangsvillkor hittar du alltid i kundvagnen. Du godkänner även att CyberPhoto tecknar detta abonnemang i ditt namn hos av dig vald operatör.